Emma – Kína – 2018

A Wanhua dormitoryban lakunk, a többi cégnél dolgozó fiatallal együtt, mert a Wanhua az összes itt dolgozó pályakezdőnek (4 évig) ingyenes szállást biztosít a kollégiumaiban, ahonnan céges busz hoz-visz a munkahelyre. Mindenkinek van egy szobája, egész tágas, saját fürdővel. Az ágyon nincs matrac, de vastag takarók igen, úgyhogy kicsit kemény, de azért kényelmes. Az első szobában ahol voltam, nem működött a légkondi, így átraktak egy másikba, itt szerencsére megy, ami életmentő. A földszinten van egy étkező, ahol a reggeli finom (5 yuan), az ebéd-vacsora nem az igazi. De nem baj, van egy csomó jó hely itt a környéken, ahol mindenfélét lehet enni, szintén olcsón.

A Wanhua Petrochemical részlegén dolgozom, a beszerzési osztályon. Az épület maga szép tiszta, busszal kb. 20 percre van a szállástól. Nagyon szerencsés vagyok, mert az én osztályomon mindenki jól beszél angolul, a többi osztályra ez nem jellemző. A mentorom itt a cégnél amerikai, szóval a kommunikációval semmi gond sincsen. A kollégáim kedvesek, a managerek is kedvesek, mindenki random kínai szavakat tanít. Jövő héttől kezdődik a hivatalos kínai oktatásom, vettek nekem nyelvkönyvet is, és nagyon lelkesek. Múlt hétvégén voltunk itt egy szomszédos városban céges kiránduláson, elegáns hotelben laktunk, nagyon finom éttermekben ettünk, és megnéztünk egy japán-kínai háborús múzeumot.

Visszatérve a munkára: minden hétre van egy témám, amiről prezentálnom kell, ilyesmik pl. hogy LPG supply opportunites in Africa, vagy Advances in petrochemical manufacturing. Ezek kb fél órás prezentációk, és a Beszerzésről mindenki meghallgatja, ami elég jó, mert a gyakorlat végére már semmi gondom sem lesz a prezentálással. Emellett van egy kockázatértékelési projekt, ami inkább adatelemzésről szól, az is elég érdekes.

Laptopot magamnak kellett hozni (kérhettem volna, de így jobb, mert a saját laptopomon van vpn, ami a cégesen nem lenne megoldható). Összességében rendben van. 🙂

Nehéz eldönteni, hogy mi volt eddig a legjobb élmény, de talán a hétvégi kirándulás a buddhista templom a hegyekben. Nekem nagyon bejön a kínai építészet, a templomok különösen, és az egész helynek olyan kellemes volt a hangulata.